Од 1997 година, кога е формиран Amazon, Џеф Безос објавува годишни писма до своите акционери во кои споделува негови размислувања и ја информира јавноста за случувањата во фирмата. Писмата се задолжително четиво за сите кои го следат бизнисот и економијата.
Еве ги најинтересните делови од последното Писмо со мој коментар.
Прво, и покрај феноменалниот (и несопирливиот) успех на Amazon, Безос го почнува Писмото со параграф дека ништо не е загарантирано засекогаш. „Потрошувачите нема да дозволат“ да тераш на „стара слава“ во бизнисот. Целиот цитат е одличен.
Потоа пробува да даде одговор токму на клучното бизнис прашање – како постојано да ги задоволувате успешно потребите и очекувањата на пазарот и потрошувачите. „Не постои еден начин – комбинација е од повеќе работи“ и потоа се фокусира на клучната состојка – високи стандарди (на секое ниво).
Што значи и како се постигнуваат „високи стандарди“?
Прво, Безос е убеден дека тие „не се вродени, туку се учат“.
Второ, високи стандарди се domain specific. Ако сте добри во едно нешто, не сте добри во се. Што е квалитет и висок стандард треба одново да научите во било кое поле. Посебна важност Безос дава на оваа лекција бидејќи е важна за човек да остане скромен (и гладен).
Трето, човек треба да биде способен да препознае што е квалитет, во конретниот домеин и да биде реален колку е потребно да се постигне тоа ниво (recognition & scope).
На кратко ги објаснува сите елементи и го завршува Писмото со достигнувањата на Amazon во 2018 (на пример, после 13 години, Prime веќе има над 100 милиони претплатници, во тешка конкуренција).
Со цел да не се заборави откаде почна Amazon и нивниот успех да не се зема здраво за готово, Безос на секое годишно обраќање до акционерите го прикачува и првото Писмо од 1997.
И како што вели тој, за него и за Amazon се’ уште е ден 1. Така се освојува светот.