flap_0

Клапите се дел од авионските крила кои што местејќи се во повеќе позиции/нивоа, помагаат при слетувањето и полетувањето на авионот. Тоа го прават преку зголемување на површината на крилото, како и зголемување на триењето на воздухот од крилото со што се овозможува зголемување на подигањето што го прават крилата, а со тоа и помала брзина на летање. Клапите се поставени на задниот дел од крилото и овозможуваат намалување на брзината на авионот, како и можност за летање со помала брзина што е корисно при полетување и слетување.

Меѓутоа, иако овие клапи си ја вршат работата за која што се наменети, нивниот дизајн е нешто што остава простор за подобрување. Тие, како дел од крилото кое што е фиксно, ја менуваат својата позиција со што оставаат одредени делови низ кои што поминува воздух. Со тоа се намалува аеродинамичноста на крилото, односно се зголемува триењето на воздухот на делови каде што тоа не е потребно, поголем е звукот кој што се испушта, а исто така се зголемува и потрошувачката на гориво.

NASA како дел од The Adaptive Compliant Trailing Edge (ACTE) проектот кој што е направен во соработка со US Air Force, работи на нов дизајн на клапи кои што треба да го решат проблемот на моментално користените. Клапите кои што се изработени и презентирани од овој проект се направени така што се добива впечаток дека крилото е флексибилно на задниот дел и ја менува својата форма. Тие се направени од посебни композитни материјали од страна на FlexSys компанијата која што поседува патент за технологијата.

630212main_ACTE

Клапите направени од флексибилни материјали, ја менуваат својата форма со што ја постигнуваат намената за која што се користат, меѓутоа не оставаат празен простор кој што ја намалува аеродинамичноста на крилото. Тоа е овозможено од флексибилноста на материјалот со што се овозможува свиткување на клапите, наместо нивно менување на аголот како посебен дел од крилото.

Користењето на овие клапи треба да придонесе во намалување на звукот кој што го испуштаат авионите, како и намалување на потрошувачката на гориво од 4 до 12%. Исто така овие клапи се полесни со што се добива помала тежина на крилото, а со тоа и целиот авион.

Извор: Geek, NASA

Претходна статијаMicrosoft го најави Skype for Business, ќе го замени Lync од идната година
Следна статијаMinipresso: Мал преносен кафемат
Својот интерес во областа на паметната технологија го развива одамна како хоби кое што прераснува во нешто повеќе, па резултатот на тоа е и развојот на овој портал. Сака да ги следи сите новини поврзани со оперативните системи, апликациите, мобилните телефони, но и интересните научни и вселенски истражувања.